Aliens: Colonial Marines tidsexklusivt till Wii U?

SEGA har idag gått ut med att deras och Gearbox Software’s Aliens: Colonial Marines är försenat till 12:e februari 2013. Det här angår dock endast Xbox 360, Playstation 3 och PC-versionen av spelet. Wii U-versionen ska få ett datum vid ett senare tillfälle.

Det här slår mig som lite märkligt. Varför skulle de inte kunna säga att Wii U-versionen också är försenad? Kanske för att det är exklusivt till Wii U fram tills den 12:e februari? Jag vill klargöra att det här endast är en spekulation från min sida, men jag ser det inte som en omöjlighet. Gearbox har t.ex. sagt väldigt positiva saker om Wii U och jag kan tänka mig att Nintendo skulle vilja ha spelet som en exklusivitet, även om det endast är för några månader. För trots att Gearbox har sagt att Wii U-versionen kommer att vara den överlägsna så skulle det inte förvåna mig alls om mer folk köper 360 eller PS3-versionen. Om det är tidsexklusivt till Wii U så har de inget val än att köpa konsolen samt spelet om de inte orkar vänta.

Som sagt, det här behöver inte vara sant, men det skulle vara riktigt coolt om det var fallet. E3 ger oss förhoppningsvis svaret.

Med den här utannonseringen så släppte SEGA även en ny trailer som ni hittar här.

Kommentera

